Friday, June 10, 2011

Masih bertahankan UMNO Terengganu PRU13?


"Seperti ada gelombang baru dan gelombang penolakkan rakyat Terengganu terhadap UMNO dan menteri besar Terengganu. Atau mungkin PAS dan pakatan rakyat menawan semula negeri Terengganu PRU13?.

Rata rata rakyat ramai Terengganu tidak puas hati pentadbiran dan kuasa menteri besar Dato' Seri Ahmad Said. Secara keseluruhannya Ahmad Said gagal membangun negeri Terengganu dengan berasakan bajet negeri tahunan hampir RM2 Billion.

Malah sebahagian pemimpin UMNO negeri dan kawasan menyuarakan pandangan agar menteri besar yang datang perlu dinilai semula perkhidmatannya.
Kami kesempatan secara rawak bertanya orang ramai sekitar Bandaraya Persisir Air Kauala Terengganu peluang BN/UMNO PRU13. Jawapan yang diluahkan sungguh teruja. "JAWAPAN YANG DI BERI KENA SEMUALA KEPADA PAS, SAMA JE DENGAN DENGAN DERIS JUSOH" BARANG MAHAL DAN TIDAK PEMBANGUNAN YANGMEMBOLEHKAN RAKYAT TERENGGANU CARI MAKAN"
Dalam kesempatan kami bertanyakan kepada Saudara Haji Hanafiah Mat merangkap Penolong Setiausaha Perhubungan PAS Terengganu, mengenai peluang PAS dalam mengahadi PRU13 di Terengganu,
Jawapan dan komen yang diberi oleh Haji Hanafiah peluang PAS Terengganu setakat ini cukup baik dan memuaskan. Segala gerakkerja penerangan dan pilihanraya memberi satu jawapan yang cukup baik, dimana peluang PAS mengamit pengundi untuk mennyokong dan memberi undi pada PRU13 teramat baik
Bila diajukan soalan apakah peluang PAS pada PRU13, PAS boleh berkuasa semula?. Jawapan secara spontan Haji Hanafiah menjawap peluang PAS memerintah semula bakal terjadi.
Mengenai kepimpinan baru PAS Pusat Haji Hanafiah berkata, Negeri Terengganu menyokong penuh Tuan Haji Mohmad Sabu atau Abang Mat sebagai Timbalan Presiden PAS dan saf kepimpinannya.
Ayuh kita memberi sokongan padu kepada PAS agar dapat menawan semula Negeri Terengganu dibawah bendera PAS bersama pakatan rakyat PRU13.

No comments:

Search This Blog