Tuesday, May 17, 2011

INI LAH HADIAH HARI GURU!

Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam memberi gambaran bahawa sempena Hari Guru yang disambut hari ini ada berita baik untuk warga pendidik. Maka hari ini, pada tanggal 16 Mei 2011 belum lagi diumumkan berita yang dikatakan gembira itu rakyat sudah dapat dua berita yang pastinya menggembirakan bukan sahaja pendidik yang menjadi penyokong tegar Umno tetapi penyokong sejati Umno.

Berita pertama, Dato Seri Anwar Ibrahim diperintah bela diri kes Liwat 2. Maka gembiralah mereka melihat sistem kehakiman negara yang terus menjadi bahan Raja Lawak dan dipermainkan dan seterusnya menjadi alat bahan ketawa dari seluruh dunia.

Berita gembira kedua untuk para pendidik, harga minyak RON 95 dijangka akan naik dalam tempoh terdekat kerana kerajaan Umno-BN sudah cukup sesak untuk menampung kos subsidi. Sumber 1 dan sumber 2

Apa kaitan berita pertama dan kedua. Berita pertama menyebabkan rakyat sibuk dengan kes Liwat 2. Macam-macam polemik akan berlaku. Utusan dan Berita Harian dan sewaktu dengannya akan keluar muka depan. Tengah sibuk-sibuk berita Liwat 2 maka kerajaan Umno-BN akan naikkan harga minyak! Tahniah untuk cikgu yang kuat menyokong Umno dan rakyat Malaysia yang sewaktu dengannya.

No comments:

Search This Blog

Loading...