Monday, March 9, 2009

Kenyataan DS Najib yang membelit leher BN di Perak

Berita Oleh amizie

"KUANTAN, 28 Feb (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak tidak boleh memanggil sidang tergempar kerana mahkamah masih belum membuat keputusan berhubung status kerajaan negeri itu.

Timbalan Perdana Menteri berkata sebarang keputusan untuk mengadakan sidang DUN Perak bergantung kepada keputusan mahkamah berhubung kes terbabit.

"Tak boleh (adakan sidang DUN), sebab ada tindakan mahkamah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Warga Universiti Malaysia Pahang dan Karnival Pengajian Tinggi Negara Zon Timur, di sini, Sabtu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Speaker DUN Perak, V.Sivakumar semalam yang berkata sidang tergempar DUN Perak akan diadakan pada 3 Mac ini.

Ditanya sama ada sidang DUN itu bertujuan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional yang baru ditubuhkan, Najib berkata: "Apa apa pun kita tunggu keputusan mahkamah dulu, kita kena 'establish' dulu kerajaan Perak dari segi perlembagaan." Berita penuh klik sini


Itu adalah sebahagian kata-kata Datuk Seri Najib yang dipetik Bernama. Apa yang diperhati, banyak ulasan Datuk Seri Najib mengelirukan dan membelit leher BN sendiri.

Kalau mengikut apa yang dinyatakan oleh Datuk Seri Najib, makna nya beliau memperakui bahawa di Perak memang sebenar nya ada 2 buah kerajaan negeri yang masih berebut diantara satu sama lain dan ia nya masih dalam proses mahkamah. Mahkamah belum lagi membuat keputusan samada kerajaan PR atau kerajaan BN kah yang berhak untuk memerintah secara SAH dan bukan nya secara HARAM.

Kalau Mahkamah belum buat keputusan, bagaimana pula Datuk Seri Najib boleh mendakwa 'Kerajaan BN yang baru ditubuhkan' sebagai kerajaan yang memerintah Perak. Perlu di ingat !!, tadi beliau yang kata "mahkamah masih belum membuat keputusan berhubung status kerajaan negeri itu."

Itu lah sebahagian makna yang aku faham, mungkin betul, mungkin tidak. Apa tah lagi, hanya mereka sahaja yang boleh bercakap dengan media. Kemudian, apa yang mereka perkatakan itu mesti lah kita terima sebagai betul dan benar. Terus kan amalan begitu, sebab dengan cara itu adah satu dari beratus cara yang akan menyebabkan BN akan kalah secara total pada PRU 13...InyaAllah !

No comments:

Search This Blog