Tuesday, March 3, 2009

Menteri Besar Jadian Perak Mulai Pening

NEGERI PERAK dan seisinya makin pening. Apa yang peliknya “Kerajaan Jadiannya” juga turut pening. Memerintah negeri dengan kepala pening menyebabkan mereka sendiri tidak tahu yang mana betul dan yang mana salah.

Najib yang memulakan segalanya juga turut pening. Kata Najib, sidang Dun tidak boleh dibuat , mesti tunggu keputusan mahkamah dulu.

Kenapa semuanya monyok nii...sepatutnya dapat memerintah kerajaan jadian ni kenalah senyum-senyum sikit.. Pening ke?

Kenapa semuanya monyok nii...sepatutnya dapat memerintah kerajaan jadian ni kenalah senyum-senyum sikit.. Pening ke?

Kalau ikut sifir Najib, Zambry yang beliau pilih jadi Menteri Besar Jadian itupun tidak boleh jadi MB lagi sebelum keputusan mahkamah menentukan status tiga ekor Adun yang menjadi bebas(bebas di atas dunia belum tentu lagi di akhirat) dan pengkhianat rakyat Perak itu.

Kenapa Najib lupa hal tersebut?. Jawapannya kerana Najib juga pening…tak kiralah pening lalat ke lebah ke? Apa yang jelasnya Najib juga pening…

Begitu juga dengan SPRM yang turut pening. Apa yang peliknya Speaker DUN Perak, V. Sivakumar disiasat akan tetapi tiga ekor Adun bebas itu tidak pulak disiasat. Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim yang keluar masuk parti tidak pula disiasat di atas keajaibannya itu.

Pendek kata rakyat Perak dan rakyat Malaysia sedang pening sekarang ini. Kalaulah betul-betul kerajaan Jadian ini sah dari sudut undang-undang kenapa kelam kabut sangat jadinya?

Itulah tandanya apabila mengambil sesuatu yang tidak benar dan sah maka sampai bilapun ianya akan terus berdiri dengan ketidak benarannya dan ketidak sahannya.

Maka jadilah kerajaan jadian tersebut “naik tak sampai ke langit dan turun tak sampai ke bumi”.

Jadilah ianya kerajaan hantu.

No comments:

Search This Blog