Friday, May 15, 2009

Rayuan paling cepat?

"Tidak sampai 24 jam pengumuman hakim mengenai Ir Nizar sebagai MB Perak yang sah Umno BN telah mengemukakan rayuan terhadap pengesahan itu. Ini menampakkan Umno tidak sanggup menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat berada dilandasan yang betul.

Umno terpaksa berdepan rasa malu terhadap rakyat Malaysia lantaran sikap mereka yang rakus itu lantas cuba menutupi kelemahan. Umno telah membuat rayuan keputusan perlantikan Ir Nizar sebagai MB Perak, tidak sampai 4 jam mahkamah telah menerima rayuan itu dan menetapkan 18 Mei 2009 untuk menentukan keputusan

Zambry tersenyum kembali mendapat berita itu lantas terus bersuara kepada Nizar supaya mengosongkan pejabat MB walhal semua sedar Zambry hanyalah MB sementara menjelang 18 Mei.


Senyum Zambry kembali tawar apabila komponen BN dari MCA,Parti Gerakan, Suhakam mendesak agar Zambry membubarkan DUN. Pimpinan Umno agak terkejut dengan situasi ini maka bertambah malu lah Umno bila ada diantara mereka membuat desakan ini.


Umno tidak sanggup kehilangan Perak sebab itu Zambry dan Umno takut berdepan dengan kekalahan. Sedangkan Penanti Umno tergagap inikan pula seluruh Perak. Umno masih berfikiran primitif dan tidak profesional, mereka sedar sudah kehilangan sokongan tapi mereka masih lagi membuat perkara yang rakyat tidak mampu terima seolah-olah Umno merasakan pemikiran generasi kini sama dengan generasi yang lalu.

Generasi kini pantang apabila mereka tidak berpuas hati dengan sesuatu perkara dan bertekad untuk mengubahnya. Sanggup menghadapi risiko namun masih berfikiran waras membuat keputusan. Generasi hari ini tidak mudah ditipu atau dipermainkan dengan umpan yang tak seberapa, "orang bagi kita ambil, rezeki jangan ditolak tapi nak sokong sori laaa"

Berbeza generasi yang lalu takut menerima perubahan dan mudah terpedaya janji manis dan umpan yang tak seberapa, pemikiran mereka masih ketinggalan seolah-olah hidup hari ini sama seperti hidup dimasa selepas merdeka. Mereka masih beranggapan yang ada kini sudah cukup baik sedangkan mereka tahu kalau diubah sudah pasti akan baik dari apa yang ada sekarang ini.

Sebab itulah generasi muda kini (generasi ketiga)begitu kuat menyokong Pakatan Rakyat, pabila Dato seri Anwar Ibrahim ingin melakukan perubahan politik yang dianggap akan menghapuskan kekotoran Umno ditambah pula pendedahan berita atau maklumat terkini di internet. Pakatan Rakyat masih perlu bekerja lebih kuat lagi untuk mengubah generasi pertama dan kedua terutama di kawasan luar bandar walaupun kita sedar ada diantara kedua-dua generasi ini ada yang menyokong Pakatan Rakyat. Sedarkah kita berapa jumlah kedua generasi ini bergantung harap pada Pakatan Rakyat? Tepuk dada tanya mereka.

No comments:

Search This Blog